На Сумщині цього року планують відремонтувати менше 1% доріг
Майже 69 кілометрів доріг запланували відремонтувати протягом 2020 року на Сумщині. Витратять на це понад 1 млрд грн. Це менше 1% всього обсягу шляхів, зокрема, державних і місцевих, передає suspilne.media.
Ремонтувати дороги місцевого значення хочуть розпочати у квітні-травні. Зараз в обласній адміністрації затверджують цей перелік. Роблять це вдруге, бо перший варіант «Укравтодор» не погодив, говорить начальник обласного управління інфраструктури Володимир Дудченко: “Завдання уряду було визначено, що ділянки доріг, які підлягають ремонту, повинні бути не менше 5 км. Ми знаємо із досвіду років, і з ціновою політикою, яка складається на сьогоднішній день в області, що 1 км поточного середнього ремонту дороги вартує десь 8 млн. Якщо брати такі суми, то не у всіх 18 районів у нас вийде відремонтувати середнім поточним ремонтом хоча б одну ділянку. Якщо вони все ж таки погодять об’єкти, які менше 5 км, то ми вирівняємо ситуацію, і у нас в кожному районі буде хоча б один поточний середній ремонт. Якщо вони не погодять, то тоді прийдеться приймати рішення, перероблювати цей перелік, і не у всіх районах у нас будуть об’єкти поточного середнього ремонту”.
На Сумщині у 2020 році на ремонт і утримання доріг місцевого значення запланували майже 867 млн грн (866 млн 700 тис грн.). З них на поточний середній та капітальний ремонти хочуть витрати 511 млн грн. На ремонт доріг у містах і селах – 173 млн грн. Таку ж суму запланували на утримання. Залишок коштів (близько 5%) витратять на ремонт і утримання штучних споруд.
Дороги державного значення ремонтуватиме Служба автомобільних доріг у Сумській області. Цьогоріч, розповів перший заступник начальника Служби, добудують міст у селі Климентово Охтирського району. На це запланували 68 млн грн. На капітальний ремонт витратять понад 31 млн грн., на поточний середній – майже 172 млн грн. Всього із Державного дорожнього фонду Служба автомобільних доріг має отримати майже 272 млн грн.
Одна з доріг, яку мають поладнати, – “Шостка-Ямпіль”. На майже 6 км дороги запланували 70 млн грн. Зараз тривають тендерні процедури. “Знову на ринок закупівлі зайшов недобросовісний учасник ще з минулих років – “Полтава-будцентр”, “Миколаїв-будцентр”, “Дорлідер”, “Граніт 001”. За цим всім стоїть одна і та сама людина, яка всіма зусиллями намагається заблокувати нам торги, створити перешкоди і зробити так, щоб ці торги не відбулися. Наразі 3 березня закупівля по “Шостка-Ямпіль” оскаржена цим учасником, і вона перебуває на розгляді у Антимонопольному комітеті.Ми зараз готуємо пояснення, і плануємо там захистити свою позицію”, – розповів заступник начальника Служби автомобільних доріг у Сумській області Сергій Овчаренко.
Всього в області понад 7 тисяч кілометрів доріг. З них понад 5 тисяч – дороги місцевого значення, решта – дороги державні. Одна з них з’єднує Конотоп, Буринь та село Чумакове. Її протяжність майже 44 км. Цього року її ремонтувати не планували.
2019 року Сумщина на державні та місцеві дороги отримала понад 873 млн грн. Це на 300 млн менше, ніж цього року. Як сказав Володимир Дудченко, розподіл грошей на ремонт і утримання – 80/20. Останні два роки було 60/40.
“Якщо говорити про зменшення у відсотковому співвідношенні грошей на утримання доріг, то я, в принципі, концептуально «за» з двох причин. Гроші на утримання доріг, в принципі, неможливо прослідкувати, куди вони пішли. З іншої сторони, ці гроші всі віддаються на Облавтодор, а не розподіляються по районам, де краще знають, як розподіляти, – пояснює свою позицію координатор проекту “Антикорупційна карта ремонтів” у Сумах Данило Скачков. – Стосовно кількості ділянок і їх довжини, до 5 км, тут я точної думки не можу сказати через те, що гіпотетично треба, щоб спочатку доробили дороги до опорних шкіл, і від цього вже відштовхуватися, на що гроші будуть залишатися “.